tirsdag 10. mai 2011

Lock&Key og en lang liste.

Tegneseriene hoper seg opp for øyeblikket. Problemet ligger tre steder. Ny bok, R. Scott Bakker "The White-luck warrior", en ny utgivelse i Gemcraft serien(et TD spill), og så plutselig så ble det sommer. Men siden haugen har blitt så stor som den har: "Lock & Key", "The Lovecraft anthology", "The New York four", "iZombie", "Sweet tooth", "Local", "Bloom County v.4" og Hugo Pratts "Fort Wheeling". Siden listen er såpass lang så kommer jeg ikke til å skrive side opp og ned om de, men heller litt om hver med kjappere oppdateringer. :)
 
Ble nettopp ferdig med Joe Hill og Gabriel Rodriguez "Lock&Key - Welcome to Lovecraft" To ting(bortsett fra forsiden) som tilsa at jeg kom til å møte en grafisk grøsser, Joe Hill og ordet Lovecraft. Hill er forfatteren bak grøsseren "Heart-shaped box" og ordet Lovecraft bruker du ikke i overskriften på en komedie. ;)
 
Først et pluss til utgiveren IDW. Knall utgivelse, solid HC, rett og slett et gjennomarbeidet format. Slikt setter vi pris på. Dette er volum 1 av 3 så langt. Vi møter familien Lock som bor på et lite idyllisk sted på landet, det banker på døren og der står en lettere ustabil ung mann, med et skjult lik på lasteplanet. Ting går kjapt ad undas etter det. En redusert familie flytter senere tilbake til familiestedet "Lovecraft". Her begynner ett ekko fra husets avlåste brønnhus å snakke til familiens yngste, og gutten finner nøkler som åpner dører som ikke er der. Det hele kryper av gårde og som leser kjenner man den snikende følelsen av at noe jævlig kommer til å skje. Mesterlig skrevet av Hill og visuelt skremmende fra Rodriguez. Jeg har allerede kjøpt inn bind 2 & 3 til jobben. Setter meg på liste når jeg kommer på jobb i morgen.

P.s. På leten etter et bilde å bruke fant jeg forklaringen på Joe Hills fantastiske evne til å skrive grøss. Hans far er ingen ringere enn Stephen King.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar